Rules      FAQ       Register        Login
It is currently August 21st, 2018, 4:29 am

All times are UTC - 5 hours [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: Eragon/Inheritance site
PostPosted: August 25th, 2011, 6:25 pm 
Ringwraith
Ringwraith
User avatar

Joined: 01 July 2011
Posts: 1773

Offline
Ooh!! I found it!! hahaha :P lol.

Anyways. http://inheritance.wikia.com/wiki/Ancient_Language

"When I was writing the first draft for Eragon, I needed to invent a word that meant fire; it was supposed to come from an “ancient language” that is almost always used with magic." (Some very skilled masters of magic can use magic without using the language, although risking a stray thought or feeling distorting the results of the spell, which could be deadly.) "Since my parents owned a dictionary of word origins, I pulled it off the shelf and flipped through it. Eventually I found an obscure Old Norse word, brisingr, that meant fire, and I loved it so much, I decided to base the rest of my language on Old Norse. To find more words, I went online and dug up various Old Norse dictionaries, although I have been known to invent a word now and then when the story requires it! As far as the grammar and pronunciation of my “ancient language” go, they bear absolutely no resemblance to Old Norse as I wanted to give it my own twist."

So it Is mostly old norse. :P


Top
 Profile                  
 
 Post subject: Re: Eragon/Inheritance site
PostPosted: September 3rd, 2011, 9:43 am 
Elf
Elf
User avatar

Joined: 16 August 2010
Posts: 1364
Location: Somewhere Exciting
Country: United States (us)
Gender: Female

Offline
Okay! So yeah, I'm wrong. :P

About games? Well, my cousin makes games (and apps! cool, right?) so maybe if you come on my site, he could help you out. :)

_________________
AKA Crutchie :)
Image
Image
Click here to visit my site!


Top
 Profile       WWW            
 
 Post subject: Re: Eragon/Inheritance site
PostPosted: September 3rd, 2011, 3:18 pm 
Rider of Rohan
Rider of Rohan
User avatar

Joined: 17 August 2011
Posts: 161
Country: United States (us)

Offline
I can't wait till your site comes up haha :) Also, since the new book is comeing out soon, Eragon sites are likely to rise in popularity ;)

_________________
Image


Top
 Profile                  
 
 Post subject: Re: Eragon/Inheritance site
PostPosted: September 7th, 2011, 6:13 pm 
Ringwraith
Ringwraith
User avatar

Joined: 01 July 2011
Posts: 1773

Offline
Eeeeeeek!! I made a list of all the stuff I need to do to get my site done.... yikes it's huge! So it's gonna be a loooong time until I get it done! -looks at list and dies- :P


Top
 Profile                  
 
 Post subject: Re: Eragon/Inheritance site
PostPosted: September 7th, 2011, 6:20 pm 
Ringwraith
Ringwraith
User avatar

Joined: 01 July 2011
Posts: 1773

Offline
I can't believe how FEW Inheritance sites there are!!!!
I was searching for some, just to see what other people have, and the only good one is shurtugal.com! and of course there's the official site. most of the other sites are dead! unless my search thing is hiding stuff from me... -glares at search engine- I looked quite a few pages back. How sad. lol. At least I won't have too much competition... :lol:
My site's probably not gonna be too good. The only sites I've actually made completely was my stupid blog type site with horrid pics and ridiculous posts, and my site about my colt, which is good(I think... lol)

But I'm hoping it will be popular... somewhat ... I've never had a site that you can find by searching before. That would be so cool!
-goes back to working on site-


Top
 Profile                  
 
 Post subject: Re: Eragon/Inheritance site
PostPosted: September 7th, 2011, 6:32 pm 
Ringwraith
Ringwraith
User avatar

Joined: 01 July 2011
Posts: 1773

Offline
Oooh!! I found a game program!!!! I can make some games!!!! Yay!!!

Not. Grrrr I Can't Figure It Out!!! It's probably quite obvious. It looks simple but I still have no idea how it works. ah!! oh it's called construct2. Anyone have it? Oh what the heck. I'll figure it out eventually. But it's driving me crazy right now... :tongue:
I figured out gimp, surely this isn't too much harder! :lol:

hehe... I'm crazy, huh? :P

I have too many things I'm doing!!!! Trying to make an Inheritance site, trying to make a LotR site, training my colt, making a bow and arrows, making a dagger(out of wood, it's for a movie, oh yeah, I'm also trying to write a script...)figuring out that game thing, and doing school!!!! And I keep coming up with ideas all the time! Is everyone like that or am I just weird? Of course busy people probably think all that's nothing... :P lol!

Ok, ok! I'm done yakking my head off now. :P


Top
 Profile                  
 
 Post subject: Re: Eragon/Inheritance site
PostPosted: September 7th, 2011, 7:02 pm 
Elf
Elf
User avatar

Joined: 16 August 2010
Posts: 1364
Location: Somewhere Exciting
Country: United States (us)
Gender: Female

Offline
Feanor wrote:
Oooh!! I found a game program!!!! I can make some games!!!! Yay!!!


Awesome! I might have to try out the program too. :)

Feanor wrote:
I have too many things I'm doing!!!! Trying to make an Inheritance site, trying to make a LotR site, training my colt, making a bow and arrows, making a dagger(out of wood, it's for a movie, oh yeah, I'm also trying to write a script...)figuring out that game thing, and doing school!!!! And I keep coming up with ideas all the time! Is everyone like that or am I just weird? Of course busy people probably think all that's nothing... :P lol!


I'm like this ALL the time! Writing, reading, my site, school. . .everything. :P

_________________
AKA Crutchie :)
Image
Image
Click here to visit my site!


Top
 Profile       WWW            
 
 Post subject: Re: Eragon/Inheritance site
PostPosted: September 7th, 2011, 7:08 pm 
Gondorian
Gondorian
User avatar

Joined: 03 April 2011
Posts: 363
Country: United States (us)
Gender: Female

Offline
^
Haha, same here. :P I don't like being busy though...although it's probably for the best in the long-run. :D


Top
 Profile       WWW            
 
 Post subject: Re: Eragon/Inheritance site
PostPosted: September 8th, 2011, 9:10 pm 
Ringwraith
Ringwraith
User avatar

Joined: 01 July 2011
Posts: 1773

Offline
Harthad you're 14?!?!?!!?! ah!!!
I thought you were 20 or something!! That's crazy!!!
lol I just looked at your profile.. :P

Anyways.... I'm figuring out the game thingamabob. It's really simple, just kinda confusing for me. :P Can't figure out how to make it work properly!!! Grr! The ship turns the wrong way to shoot at the saucer and the lasers shoot out in a line and... oh whatever. :P

I'm going to figure it out!!! Sometime.

My colt has been quite rotten!!! He keeps getting out! And he keeps trying to bite me. I think he's mad that I made a fake person and keep putting it on his back. :lol:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 9357_n.jpg <pic :P
hehe :P I love my goofy colt. He's gonna be 2 next year! I can't wait. I'll be able to ride him!!!

Lol. Do you know of any sites with fan art? I (sadly) can't get on deviantart anymore, mom thinks there's viruses on it. grr. And I know it has tons. I need some for my site, so, got any ideas where to look?


Top
 Profile                  
 
 Post subject: Re: Eragon/Inheritance site
PostPosted: September 9th, 2011, 3:11 pm 
Elf
Elf
User avatar

Joined: 16 August 2010
Posts: 1364
Location: Somewhere Exciting
Country: United States (us)
Gender: Female

Offline
Feanor wrote:
Harthad you're 14?!?!?!!?! ah!!!
I thought you were 20 or something!! That's crazy!!!
lol I just looked at your profile.. :P


Lol! I should hope I'm not 20 yet, I just started high school four days ago!!!

Feanor wrote:
Lol. Do you know of any sites with fan art? I (sadly) can't get on deviantart anymore, mom thinks there's viruses on it. grr. And I know it has tons. I need some for my site, so, got any ideas where to look?


Hmm. . .fan art? If you belong to the Shur'tugal forums, maybe you could ask around there. Or search on Google images. :)

But make sure to credit the artist. :)

Oh, and one question. So, do you have a hosting company in mind? I use GoDaddy, just if you want to check them out. Are you planning on paying for the site, or going with a free company, or what?

_________________
AKA Crutchie :)
Image
Image
Click here to visit my site!


Top
 Profile       WWW            
 
 Post subject: Re: Eragon/Inheritance site
PostPosted: September 10th, 2011, 1:38 am 
Rider of Rohan
Rider of Rohan
User avatar

Joined: 17 August 2011
Posts: 161
Country: United States (us)

Offline
Can't wait till this site is up...haha. I'm on Inhearitance Forums for, but, i'm not enjoying it as much as i hoped.

Oh, and you should have Role Play Games on your site!

_________________
Image


Top
 Profile                  
 
 Post subject: Re: Eragon/Inheritance site
PostPosted: September 10th, 2011, 3:17 pm 
Ringwraith
Ringwraith
User avatar

Joined: 01 July 2011
Posts: 1773

Offline
I just joined the inheritance forums yesterday. :P (I'm Elyan Cirnaren... weird name, I know.) :P

Yes I already have a website host, already "made" the site(well registered the name). And it's free! Yay!

I could have rp games... I've never really done it, so I'm not sure how that would go. :tongue:


Top
 Profile                  
 
 Post subject: Re: Eragon/Inheritance site
PostPosted: September 10th, 2011, 4:01 pm 
Rider of Rohan
Rider of Rohan
User avatar

Joined: 17 August 2011
Posts: 161
Country: United States (us)

Offline
Oh, i will have to connect with you on there then. I am on as Skublaka Vinr.

Hmmm, well i'm obesessed with RPG's! lol. Maybe i can help get them started, or give you format ideas ^_^

_________________
Image


Top
 Profile                  
 
 Post subject: Re: Eragon/Inheritance site
PostPosted: September 12th, 2011, 10:40 pm 
Ringwraith
Ringwraith
User avatar

Joined: 01 July 2011
Posts: 1773

Offline
It's been a while since I decided to make the site...
Now I'm smashing all my LotR/Inheritance/Merlin/Doctor Who stuff into one site.
That way I don't have to try and fun four different sites. :P


Top
 Profile                  
 
 Post subject: Re: Eragon/Inheritance site
PostPosted: June 2nd, 2012, 5:31 pm 
Ringwraith
Ringwraith
User avatar

Joined: 01 July 2011
Posts: 1773

Offline
I can't make up my mind about anything, apparently. -.-
So... I happened to see the folder this site is in... and now I want to try making it again.
Hopefully I won't lose interest... again... :P
Of course now my other site is going to have to wait a while. haha
*is NOT going to have a 4th site no matter what* take that, crazy brain! :goofy:


Top
 Profile                  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC - 5 hours [ DST ]




Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Boyz theme by Zarron Media 2003