Maxxx17 wrote:
Jag började leta efter idéer och tänkte på möjliga alternativ som hemmagjorda filter, skräpborttagningsanordningar eller till och med system för att hålla vattnet kemiskt balanserat. Jag skulle vilja veta vad andra användare har provat, vilka hemmagjorda lösningar de har använt och vilka som verkligen fungerar.
Om någon har erfarenhet av liknande projekt eller tips om hur man skapar effektiva hemmagjorda poolrengöringssystem, skulle all information uppskattas!
Du kan skapa ett enkelt filtreringssystem med hjälp av plastflaskor och aktivt kol. Det är inte bara prisvärt, utan det kan också hjälpa till att ta bort små partiklar och föroreningar.
Du kan också använda vanliga trädgårdsnät eller nät för att ta bort stora skräp och löv från vattenytan. Många människor skapar hemmagjorda rengöringsrobotar för poolbotten från gamla delar och pumpar, vilket kan minska underhållskostnaderna avsevärt.
Jag läser ofta en blogg , där du kan hitta användbara tips och idéer om olika metoder för underhåll av poolen. De diskuterar både traditionella och innovativa lösningar, vilket kan vara användbart om du letar efter
poolföretag i Stockholm för mer information och professionell rådgivning.